Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
10 Bruikleen
Hoofdstuk 2 Internet- en telefoniediensten
Hoofdstuk 3 Telefoniediensten
Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden Skylinq voor consumenten
Dit hoofdstuk van de Voorwaarden bevat bepalingen die van toepassing zijn op alle Diensten van Skylinq, tenzij uit de tekst blijkt dat een bepaling enkel voor een specifieke Dienst geldt.
Artikel 1. Definities
1.1 Abonnement: de Overeenkomst tussen Skylinq en Klant, op grond waarvan Skylinq BV de Diensten aan de Klant ter beschikking stelt, en waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn.
1.2 Bruikleenovereenkomst: de overeenkomst tussen Skylinq en de Klant op grond waarvan Skylinq aan de Klant Producten in bruikleen geeft.
1.3 Skylinq BV, Kaaistraat 14, 4695 CJ te Sint-Maartensdijk, KVK 65472594, handelend onder de naam “Skylinq”.
1.4 Diensten: Internetdiensten, Telefoniediensten, Televisiediensten en alle daarmee verband houdende diensten van Skylinq.
1.5 Gebruikersgegevens: klantcode, wachtwoord en gebruikersnaam die de Klant krijgt toegekend teneinde gebruik te kunnen maken van de Diensten.
1.6 Installatievoorwaarden: de Algemene Installatievoorwaarden Skylinq voor consumenten, die van toepassing zijn op installaties van Producten.
1.7 Internetdiensten: de levering van breedband internet diensten via de ether.
1.8 Klant: de natuurlijke persoon met wie Skylinq een Abonnement heeft afgesloten of die daartoe een aanvraag indient.
1.9 Inschrijving: de Overeenkomst tussen Skylinq en een Klant voor de levering en ontvangst van draadloos signaal voor internet en de daarvoor geleverde producten.
1.10 Netwerkaansluitpunt: een eindpunt van het vaste Telecommunicatienetwerk van Skylinq, dat dient voor het aansluiten van Randapparaten.
1.11 OPTA: Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit.
1.12 Overeenkomst: de overeenkomst tussen Skylinq en Klant terzake van een Abonnement.
1.13 Producten: ontvangstapparatuur draadloos router, software en/of andere zaken die Skylinq in verband met het Abonnement aan de Klant ter beschikking stelt.
1.14 Randapparaten: Apparaten in eigendom van de Klant, die bestemd zijn om rechtstreeks of indirect te worden aangesloten op het elektronisch Telecommunicatienetwerk dan wel op de Voorzieningen, ten behoeve van de overbrenging, verwerking of ontvangst van informatie (bijvoorbeeld telefoons, computers, routers en televisies).
1.15 Telecommunicatienetwerk: De apparatuur en andere technische middelen die overdracht en, waar van toepassing, routering mogelijk maken van signalen tussen aansluitingen via kabels, radiogolven, optische middelen of andere elektromagnetische middelen.
1.16 Vergoedingen: alle door een Klant aan Skylinq verschuldigde bedragen, uit welke Overeenkomst ook, welke bestaan uit abonnementsgelden, verbruikskosten en alle (overige) vergoedingen en kosten die de Klant op basis van de Overeenkomst of deze Voorwaarden aan Skylinq verschuldigd is.
1.17 Voorwaarden: deze algemene voorwaarden.
1.18 Voorzieningen: onderdelen van het vaste Telecommunicatienetwerk van de Telecom-operator, waaronder begrepen kabels, apparatuur en Netwerkaansluitpunten, die door Skylinq ten behoeve van de Telefoniedienst worden gebruikt.
1.19 Website: de website van Skylinq op www.skylinq.nl.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en overige betrekkingen tussen Skylinq en de Klant.
2.2 Het is de Klant uitsluitend toegestaan de Diensten te gebruiken voor nietbedrijfsmatige, niet-zakelijke doeleinden.
2.3 Skylinq onderscheidt de volgende combinaties van Diensten:
2.4 In alle gevallen waarin een Overeenkomst eindigt, blijven deze Voorwaarden van toepassing voor zover dit voor de afwikkeling van een Overeenkomst of Dienst noodzakelijk is.
Artikel 3. Totstandkoming Overeenkomst
3.1 Alle aanbiedingen van Skylinq zijn vrijblijvend, zowel wat prijs als inhoud betreft, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Alle door of namens Skylinq opgegeven leveringstijden zijn indicatief. Uitsluitend in het geval dat deze termijn onredelijk wordt overschreden, heeft de Klant het recht de bestelling te annuleren c.q. te ontbinden. De Klant heeft uit dien hoofde nimmer recht op schadevergoeding.
3.2 Een aanbod van Skylinq wijst op de toepasselijkheid van de Voorwaarden. Skylinq stelt de Klant in staat voorafgaand aan de Overeenkomst van de Voorwaarden kennis te nemen. Desgewenst stuurt Skylinq de Voorwaarden toe.
3.3 Overeenkomsten kunnen slechts worden aangegaan door personen van 18 jaar of ouder.
3.4 Een Overeenkomst komt tot stand door:
Indien het Abonnement op afstand is afgesloten zal Skylinq het Abonnement per e-mail of brief bevestigen, eventueel nadat Skylinq op haar verzoek een kopie van het legitimatiebewijs en kopie bankafschrift van de Klant heeft ontvangen.
3.5 Skylinq behoudt zich het recht voor, zonder hiervoor aansprakelijk te zijn, aanvragen voor een Dienst te weigeren, hetgeen de aspirant Klant zo spoedig mogelijk zal worden medegedeeld. Skylinq is niet verplicht een verklaring af te geven omtrent de reden van weigering.
3.6 Skylinq kan verlangen dat een kopie van een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort, identiteitsdocument) moet worden overgelegd en de bankpas (of een bankafschrift) moet worden getoond, waarop de naam en het adres van de Klant en het door de Klant op het inschrijfformulier ingevulde bankrekeningnummer staan vermeld.
3.7 Skylinq is gerechtigd om gebruik te maken van derden met betrekking tot de uitvoering van enige Overeenkomst en de Voorwaarden gelden ook ten behoeve van deze derden.
3.8 Alle bestellingen worden verzonden aan en afgeleverd op het door de Klant opgegeven leveradres. Het risico van bestelde Producten gaat over op de Klant op het moment van inontvangstname door de Klant, dan wel een door de Klant aangewezen derde.
Artikel 4. Duur van de Overeenkomst
4.1 Een Abonnement voor internetdiensten wordt aangegaan voor 12 maanden,
tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. Na afloop van
de bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een
overeenkomst voor onbepaalde tijd.
4.2 Abonnementen voor Diensten gaan in op de dag nadat de Overeenkomst telefonisch is afgesloten of het (elektronische) inschrijfformulier is ingediend, onder de ontbindende voorwaarde van instemming met het Abonnement door Skylinq. Voor Telefoniediensten zijn de variabele kosten (zoals gesprekskosten) verschuldigd vanaf het moment dat de Dienst wordt geactiveerd.
4.3 Indien tijdens een lopende abonnementsperiode in overeenstemming met de
Klant een bestaand Abonnement wordt uitgebreid of gewijzigd, hetzij door
toevoeging van een nieuwe Dienst, hetzij door uitbreiding met een hoger
pakket (een zgn. upgrade), dan is er sprake van een nieuwe
Overeenkomst waarop het bepaalde in artikel 4.1 (inclusief de aldaar genoemde
minimumduur) voor alle door de Klant afgenomen Diensten van toepassing
is, met dien verstande dat de einddatum van een nieuwe Overeenkomst nimmer
eerder zal zijn dan de oorspronkelijke Overeenkomst. Indien de tussentijdse
upgrade door middel van een overeenkomst op afstand tot stand is gekomen,
dan geldt de in artikel 5.5 genoemde bedenktijd alleen ten aanzien van de
upgrade en niet ten aanzien van het oorspronkelijke Abonnement.
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 5. Beëindiging en annulering
5.1 Tussentijdse opzegging van een Abonnement vóór het verstrijken van de overeengekomen minimum periode is mogelijk met betaling van de abonnementskosten voor de resterende duur van de abonnementsperiode. Dit behoudens het elders in de Voorwaarden of in de wet bepaalde.
5.2 Na het verstrijken van de overeengekomen termijn zoals bedoeld in 4.1 kan
het Abonnement te allen tijde kosteloos worden opgezegd met een opzegtermijn
van 1 maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst
van de opzegging door Skylinq, c.q. de dag waarop telefonisch
wordt opgezegd. Skylinq stelt de Klant schriftelijk of elektronisch op
de hoogte van de ontvangst van de opzegging en de datum waarop het Abonnement
wordt beëindigd.
5.3 Opzegging van een Abonnement geschiedt bij voorkeur telefonisch, op nummer
0166-760005 van de Skylinq BV, of op dezelfde wijze als waarop het Abonnement
tot stand is gekomen.
5.4 Onverminderd het elders bepaalde in deze Voorwaarden, kan Skylinq,
naar eigen keuze, haar verplichtingen jegens de Klant, uit het Abonnement of
anderszins, opschorten of het Abonnement met onmiddellijke ingang opzeggen,
middels een schriftelijke kennisgeving, indien:
deze Voorwaarden of enige andere rechtsverhouding met Skylinq
niet nakomt en de Klant deze tekortkoming, indien deze voor herstel
vatbaar is, niet herstelt binnen 30 dagen nadat hij daarop door Skylinq
is gewezen;
gesteld, de Klant onder bewind is gesteld, de Klant in aanmerking is
gekomen voor de schuldsanering, dan wel indien er sprake is van andere
omstandigheden op grond waarvan Skylinq vermoedt dat de
Klant zijn (betalings)verplichtingen jegens Skylinq niet langer zal
nakomen;
reden daarvan.
Abonnement met de Klant voort te zetten.
5.5 Bij overeenkomsten op afstand kan de Klant binnen 14 dagen na totstandkoming
het Abonnement zonder opgaaf van redenen annuleren. In dat geval
dienen ontvangen Producten door de Klant onverwijld en in ieder geval
binnen 14 dagen na ontvangst aan Skylinq te worden geretourneerd.
Skylinq kan in dat geval, behoudens het hierna in artikel 5.6 bepaalde,
ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van Producten aan
de Klant in rekening brengen. Eventuele betalingen van de Klant die voor
annulering hebben plaatsgevonden, worden door Skylinq geretourneerd.
5.6 Indien de Klant uitdrukkelijk aan Skylinq heeft verzocht om reeds tijdens
de bedenktijd met de levering van een Dienst aan te vangen, is de Klant, indien
hij vervolgens – doch tijdens de bedenktijd – het Abonnement annuleert, aan
Skylinq de redelijke kosten verschuldigd die daarmee samenhangen.
Indien 1) de Klant uitdrukkelijk aan Skylinq heeft verzocht om reeds
tijdens de bedenktijd met de levering van een Dienst aan te vangen, en 2) de
Klant afstand heeft gedaan van zijn recht om het Abonnement te annuleren,
heeft de Klant niet langer het recht om het Abonnement te annuleren.
5.7 Na het verstrijken van de bedenktijd zijn de artikelen 5.1 en 5.8 van toepassing.
5.8 Bij beëindiging van een Abonnement vóór het verstrijken van de overeengekomen
periode, hetzij door de Klant, hetzij door Skylinq op grond
van artikel 5.4.b, c of e, is Skylinq gerechtigd per direct de resterende
abonnementsgelden voor de overeengekomen duur van het Abonnement in
rekening te brengen, vermeerderd met eventuele extra door haar gemaakte
kosten in verband met de beëindiging (afsluitingskosten, incassokosten,
schadevergoeding bruikleenapparatuur etc.). De Klant is gehouden de in
rekening gebrachte bedragen binnen de op de nota vermelde termijn te
voldoen per acceptgiro, automatische incasso of anderszins.
5.9 Een gratis Dienst kan, indien de Klant gedurende een periode van 60 dagen
geen gebruik heeft gemaakt van de Dienst, onmiddellijk en zonder nadere
kennisgeving door Skylinq worden beëindigd. Skylinq is in geen
geval aansprakelijk voor enige schade voortvloeiende uit het verloren gaan
van informatie en/of data als gevolg van de beëindiging van de Dienst op
grond van dit artikel.
5.10 Als een van de partijen een verplichting uit de Overeenkomst of uit enige
toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, dan mag de wederpartij de
nakoming van de daartegenover staande verplichting opschorten. Bij gedeeltelijke
of niet behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan voor
zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.
5.11 Skylinq kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling of
rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden, de Diensten staken
dan wel opschorten indien:
heeft nagelaten juiste gegevens of wijzigingen daarvan door te geven
aan Skylinq met het oogmerk te frauderen.
de wet of schade toebrengt aan een ander dan wel niet aan de uit de
Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen zal voldoen, tenzij de tekortkoming
gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.
5.12 Ingevolge het bepaalde in artikel 2.3 is het niet mogelijk om een Abonnement
voor Internetdiensten op te zeggen en het Abonnement voor Telefoniediensten
te behouden.
Artikel 6. Vergoedingen
6.1 Op Abonnementen, Overeenkomsten, Diensten en overige betrekkingen tussen
Skylinq en de Klant zijn de door Skylinq op de Website of
via andere communicatie bekend gemaakte prijzen van toepassing. Skylinq
heeft het recht om naast de geldende prijzen voor de Diensten kosten
en/of administratietoeslagen in rekening te brengen voor o.a. wijzigingen en
mutaties. De hoogte van deze kosten en/of administratietoeslagen staat vermeld
op de Website.
6.2 Skylinq is gerechtigd de prijzen van de Diensten jaarlijks aan te passen
overeenkomstig de consumentenprijsindex (CPI) van het CBS. De Klant
heeft niet het recht de Overeenkomst uit hoofde van deze aanpassing op te
zeggen.
6.3 Alle door Skylinq gehanteerde prijzen zijn uitgedrukt in Euro’s en inclusief
BTW.
Artikel 7. Betaling
7.1 Betaling van de in artikel 6.1 bedoelde bedragen geschiedt als volgt:
worden de abonnementskosten per kwartaal vooraf in rekening gebracht
en worden de verbruikskosten maandelijks achteraf in rekening gebracht.
Betaling vindt uitsluitend plaats door middel van automatische incasso
van de door de Klant aangegeven bank- of girorekening waarvoor de
Klant Skylinq heeft gemachtigd.
7.2 In het geval van een machtiging tot automatische incasso is de Klant verplicht
voldoende saldo aan te houden op de door hem opgegeven rekening. Bij
automatische incasso heeft de Klant het recht binnen 8 weken na afschrijving
schriftelijk bezwaar te maken tegen de afschrijving, bij gebreke waarvan hij
de afschrijving wordt geacht te hebben aanvaard. Bij voortijdige beëindiging
van de Overeenkomst hetzij door de Klant, hetzij door Skylinq op
grond van artikel 5.4.b, c of e, heeft de Klant geen recht op restitutie van
vooruitbetaalde abonnementsgelden.
7.3 Bij niet-tijdige betaling door de Klant van enig aan Skylinq verschuldigd
bedrag onder de Overeenkomst, of indien een door de Klant afgegeven
incassovolmacht niet wordt gehonoreerd, is de Klant van rechtswege in
verzuim. Skylinq stuurt de Klant daarop een betalingsherinnering,
waarna de Klant binnen een termijn van 14 dagen alsnog kan betalen. Als de
Klant ook na deze termijn de volledige verschuldigde vergoeding niet heeft
betaald, is de Klant vanaf de datum van verzuim wettelijke rente over het
uitstaande bedrag verschuldigd, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten,
welke berekend worden zoals op de Website aangegeven.
Skylinq is in een dergelijk geval tevens gerechtigd het Abonnement op
te schorten of met onmiddellijke ingang op te zeggen, zonder dat daarvoor
een ingebrekestelling vereist is en/of om betaling te vorderen van de totale
som die de Klant uit hoofde van het Abonnement voor de gehele overeengekomen
duur (indien van toepassing) aan Skylinq verschuldigd is en
zal zijn.
7.4 Zolang de Klant uit hoofde van enige rechtsbetrekking met Skylinq of
haar rechtsvoorgangers nog goederen of geld aan Skylinq is verschuldigd,
heeft Skylinq het recht Overeenkomsten te weigeren of haar verplichtingen
die voortvloeien uit een Abonnement op te schorten, en eventueel
afsluitkosten in rekening te brengen. De hoogte van de afsluitvergoeding
wordt op de Website bekend gemaakt.
7.5 Bezwaren tegen de hoogte van de door Skylinq in rekening gebrachte
en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na notadatum
bij de Skylinq klantenservice kenbaar te maken. Na het verstrijken
van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte
van het bedrag dat op de nota is vermeld.
7.6 Bij het plaatsen van bestellingen van Diensten en/of Producten kan
Skylinq een kredietwaardigheidscontrole uit (laten) voeren. Bij twijfel
over de kredietwaardigheid van de Klant kan Skylinq de Klant vragen
zekerheid te stellen of hogere vooruitbetalingen te doen. Indien de Klant
hiermee niet instemt, is Skylinq gerechtigd de uitvoering van de
Overeenkomst met onmiddellijke ingang te staken dan wel het Abonnement
te beëindigen. Indien blijkt dat de Klant niet kredietwaardig is kan Skylinq
het afsluiten van de Overeenkomst weigeren.
Artikel 8. Installatie van de Diensten
8.1 De Klant verleent medewerkers van Skylinq of door Skylinq
ingeschakelde derden toegang tot het installatieadres voor de installatie
van de Diensten alsmede voor onderhouds- en reparatiewerkzaamheden in
verband met de levering van de Diensten. Op de installatie zijn de Installatievoorwaarden
van toepassing.
8.2 Indien gekozen is voor een doe-het-zelf installatiepakket, is Klant verplicht
de instructies in de gebruiksaanwijzing op te volgen. Skylinq is in geen
geval aansprakelijk voor schade als gevolg van niet correcte installatie die
het gevolg is van handelen of nalaten in strijd met de handleiding. Eventuele
extra kosten die noodzakelijk zijn om de Dienst weer in werkende staat te
brengen zijn voor rekening van de Klant.
8.3 De Klant staat er voor in dat installatie van een ontvangstschotel bij of op de
woning is toegestaan.
Artikel 9. Uitvoering van de Diensten
9.1 Skylinq is gerechtigd de inhoud van de Diensten technisch zo in te
richten als Skylinq op enig moment beslist. Skylinq behoudt
zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische
wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Diensten, procedures,
tarieven en overige voorwaarden door te voeren.
9.2 Skylinq zal zich inspannen een zo hoog mogelijke beschikbaarheid
en kwaliteit van de Diensten te bieden. Skylinq geeft echter geen
garanties terzake. Skylinq streeft ernaar storingen en beperkingen zo
spoedig mogelijk te verhelpen en eventuele hinder daarvan bij de Klant zo
beperkt mogelijk te houden.
9.3 Indien sprake is van technische problemen, is Skylinq gerechtigd de
toegang tot (onderdelen van) de Diensten en/of (onderdelen van) haar
systeem en/of interfaces (al dan niet tijdelijk) onmiddellijk en op ieder gewenst
moment te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, en/of andere maatregelen
te nemen, indien zulks in de opvatting van Skylinq nodig is.
Skylinq stelt de Klant indien mogelijk vooraf, en in ieder geval zo
spoedig mogelijk daarna, op de hoogte.
9.4 Skylinq behoudt zich het recht voor om in verband met service, onderhoud
en beveiliging van het netwerk, de Diensten en/of de systemen van
Skylinq, de toegang tot de (onderdelen van) de Diensten en/of (onderdelen
van) haar systeem en/of netwerk (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of
het gebruik daarvan te beperken, indien zulks in de opvatting van Skylinq
of in verband met de uitvoering van haar beleid nodig is. Skylinq zal
indien mogelijk vooraf, en in ieder geval zo spoedig mogelijk daarna, de
Klant van zulke maatregelen op de hoogte stellen.
9.5 De Klant is gehouden om geleverde Diensten binnen 2 weken na levering op
gebreken te controleren en eventueel geconstateerde gebreken per post,
telefonisch of per e-mail schriftelijk te melden aan Skylinq. Gebreken
die bij levering niet kunnen worden geconstateerd of niet aanwezig zijn, dienen
steeds binnen bekwame tijd nadat deze redelijkerwijs kunnen worden geconstateerd
aan Skylinq te worden gemeld. Gebreken moeten binnen de
periode van 2 weken na constatering gemeld worden, op straffe van verval
van het recht van beroep op een tekortkoming.
9.6 Voor zover de Overeenkomst de levering van Producten omvat die in eigendom
aan de Klant worden overgedragen, behoudt Skylinq zich de eigendom
voor tot het moment dat de Klant aan Skylinq al hetgeen hij krachtens
de Overeenkomst verschuldigd is, heeft voldaan.
9.7 Een door Skylinq afgegeven (op)leveringstermijn en/of (op)leveringsdatum
geldt te allen tijde als streeftermijn en/of streefdatum en geldt nimmer
als fatale termijn.
9.8 Na de totstandkoming van de Overeenkomst gemaakte afspraken en/of eventuele
toezeggingen door of namens Skylinq binden Skylinq
slechts indien deze per e-mail of brief door Skylinq zijn bevestigd.
9.9 Technische wijzigingen in de aansluiting die door de Klant zelf en op eigen
initiatief zijn aangebracht kunnen leiden tot het in rekening brengen van
redelijke kosten of kunnen, indien de Dienst hierdoor niet meer kan worden
geleverd, aanleiding geven tot beëindiging van de Overeenkomst door
Skylinq.
Artikel 10. Bruikleen
10.1 Dit artikel 10 van de Voorwaarden is alleen van toepassing indien tussen
Skylinq en de Klant een Bruikleenovereenkomst wordt gesloten.
10.2 Skylinq geeft als bruikleengever aan de Klant de Producten in bruikleen.
De Producten blijven steeds eigendom van Skylinq. De Producten
worden door (of namens) Skylinq in goede staat (gebruikt of nieuw)
afgeleverd bij het leveradres van de Klant. Ter eigen discretie is Skylinq
gerechtigd betaling van een waarborgsom te verlangen gedurende de periode
van bruikleen. Skylinq zal geen rentevergoeding verschuldigd zijn aan
de Klant gedurende de periode dat zij deze waarborgsom onder zich heeft.
10.3 De Bruikleenovereenkomst wordt aangegaan voor een duur van 12 maanden
of, indien afwijkend, voor de duur die daarin staat vermeld. Tenzij schriftelijk
anders overeengekomen, en tenzij met een termijn van 1 maand voor
verlengingsdatum opgezegd door een der partijen, zal de Bruikleenovereenkomst
na afloop van de overeengekomen duur automatisch worden verlengd
in een overeenkomst voor onbepaalde duur die te allen tijde met een termijn
van 1 maand opzegbaar is. De initiële bruikleenperiode gaat in op de dag dat
een in verband met de Bruikleenovereenkomst aangegaan Abonnement ingaat.
10.4 De Bruikleenovereenkomst eindigt in ieder geval automatisch als en per de
datum dat het Abonnement eindigt.
10.5 In geval van diefstal, verlies of verloren gaan van de Producten, ongeacht de
oorzaak daarvan, is de Klant aansprakelijk voor alle daardoor veroorzaakte
schade (inclusief eventuele gevolgschade) en is Skylinq gerechtigd
aan de Klant een schadevergoeding in rekening te brengen terzake van
Producten zoals op de Website vermeld, onverminderd haar recht op volledige
schadevergoeding indien deze meer bedraagt.
10.6 De Klant mag de Producten uitsluitend op het door haar opgegeven huisadres
en in het kader van het Abonnement gebruiken.
10.7 Het is de Klant niet toegestaan de Producten hetzij om niet, hetzij tegen een
vergoeding aan een ander in gebruik af te staan, uit te lenen, te verkopen of
te verhuren.
10.8 De Klant dient voor de Producten als een goed huisvader voor de bewaring
en het behoud, alsook voor dekkende verzekering daarvan te zorgen. In geval
van diefstal van de Producten, dient de Klant onverwijld bij de politie aangifte
te doen van de diefstal en dient de Klant Skylinq binnen 7 dagen na
aangifte per aangetekende brief een kopie van het proces-verbaal van aangifte
te doen toekomen.
10.9 Skylinq is te allen tijde gerechtigd de in bruikleen gegeven Producten
bij de Klant te (doen) inspecteren, om te ruilen en/of te vervangen. Daarnaast
is Skylinq te allen tijde gerechtigd om de Producten waaraan een gebrek
kleeft, dan wel waaraan een gebrek zich dreigt te openbaren, binnen een door
Skylinq te bepalen redelijke termijn terug te (laten) halen bij de Klant.
De Klant zal aan Skylinq, of een door Skylinq aangewezen derde,
alle medewerking verlenen in geval van de inspectie, het omruilen, vervangen
of terughalen, zoals bepaald in dit artikel.
10.10 Indien de Klant tekortschiet in de nakoming van enige verplichting voortvloeiende
uit het Abonnement met Skylinq en/of deze Voorwaarden en
in verzuim verkeert, is Skylinq gerechtigd de Bruikleenovereenkomst
te beëindigen en/of de Producten terug te (laten) nemen, waar deze zich ook
bevinden, onverminderd het recht van Skylinq op volledige schadevergoeding
van de Klant wegens de tekortkoming in de nakoming van haar
verplichtingen. Skylinq is in dit geval gerechtigd aan de Klant een
schadevergoeding in rekening te brengen terzake van Producten zoals op de
Website vermeld, onverminderd haar recht op volledige schadevergoeding
indien deze hoger bedraagt.
10.11 De Klant is steeds verplicht in geval van beslaglegging de beslaglegger op de
hoogte te stellen dat de Producten in eigendom zijn van Skylinq en
derhalve niet vatbaar zijn voor beslag.
10.12 Bij het afleveren van de Producten dient de Klant te tekenen voor ontvangst.
10.13 Skylinq, of een door haar aangewezen derde, zal de Producten afleveren
bij het opgegeven leveradres van de Klant. De (mondeling of schriftelijk)
aangegeven of opgegeven afleveringsdatum of -termijn geldt bij benadering
en bindt Skylinq niet. De verplichting tot aflevering kan in ieder geval
worden opgeschort zolang de Klant nog aan enige verplichting jegens Skylinq
moet voldoen, zoals het ondertekenen van een inschrijfformulier of
het vooraf betalen van een vergoeding of waarborgsom.
10.14 Wijziging of overschrijding van een opgegeven of aangegeven afleveringsdatum
of -termijn, door welke oorzaak ook, geeft de Klant nooit recht op
vergoeding van enige schade (directe of indirecte schade, of hoe ook genaamd)
of niet-nakoming van enige voor de Klant uit de Voorwaarden of uit
een Overeenkomst voortvloeiende verplichting, tenzij die wijziging of overschrijding
te wijten is aan opzet of grove schuld van Skylinq.
10.15 Indien de installatie door of vanwege Skylinq wordt uitgevoerd wordt
deze conform de Installatievoorwaarden uitgevoerd. De installatie wordt
werkend opgeleverd door de monteur. De Klant is in dat geval niet gerechtigd
zelf wijzigingen in de Producten en/of installatie aan te brengen of deze te
verplaatsen, dan wel deze door anderen dan Skylinq te laten aanbrengen
of te laten verplaatsen, behoudens met instemming van Skylinq. De
Klant kan gebruik maken van de klantenservice van Skylinq. In het
geval een probleem met de installatie of Producten niet telefonisch opgelost
kan worden, dan kan de Klant tegen betaling van een door Skylinq te
bepalen vergoeding gebruik maken van een servicemonteur van Skylinq
die het probleem ter plekke zal proberen op te lossen. De kosten voor de
servicemonteur worden niet in rekening gebracht als:
– het probleem werd veroorzaakt door een foutieve installatie door de
Skylinq monteur;
– het probleem werd veroorzaakt door een fabrieksfout aan de Producten.
10.16 De Producten worden uitsluitend door of namens Skylinq gerepareerd
of retour genomen. De Klant zal op verzoek van Skylinq de in bruikleen
gegeven Producten per aangetekende post aan Skylinq of een
door Skylinq aangewezen derde versturen.
10.17 Bij verhuizing dient de Klant Skylinq vier weken vooraf in te lichten.
Skylinq kan op verzoek van de Klant de installatie op het nieuwe adres
verzorgen, op welke installatie het bepaalde in deze Voorwaarden, alsmede het
bepaalde in de Installatievoorwaarden van toepassing is. Voor de installatie
wordt een door Skylinq te bepalen eenmalige vergoeding in rekening
gebracht.
10.18 Bij vertraging of gebreke van afname van Producten is de Klant in verzuim.
De door dit verzuim veroorzaakte kosten en/of schade komen volledig voor
rekening van de Klant, terwijl de betreffende Producten door Skylinq
in geval van vertraging of gebreke van afname voor rekening en risico van de
Klant zullen worden opgeslagen.
10.19 De Klant zal de Producten uitsluitend (laten) installeren en opstellen op een
plaats die niet openbaar toegankelijk is.
10.20 Na het einde van de Bruikleenovereenkomst, ongeacht de reden of wijze van
beëindiging, zal de Klant op eerste verzoek van Skylinq de Producten
binnen dertig dagen na kennisgeving door Skylinq aan Skylinq
of een door Skylinq aangewezen derde (gedeeltelijk) retourneren, hetgeen
kosteloos kan geschieden. Bij gebreke van tijdige en volledige retourzending
van de Producten in onbeschadigde staat (behoudens normale slijtage) is
Skylinq gerechtigd aan de Klant een schadevergoeding in rekening te
brengen terzake van Producten zoals op de Website vermeld, onverminderd
haar recht op volledige schadevergoeding indien deze hoger of lager bedraagt.
Binnen 6 weken na retourontvangst van de Producten zal Skylinq
de eventueel betaalde waarborgsom na aftrek van eventuele door de Klant
verschuldigde kosten en/of vergoedingen terugstorten op de rekening van de
Klant.
Artikel 11. Wijzigingen
11.1 Skylinq heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen, de Voorwaarden
en de inhoud, volgorde, naam, omvang en samenstelling van de pakketten te wijzigen.
Skylinq maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op
genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van ten tijde
van de wijziging lopende Abonnementen.
11.2 De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen indien de wijziging
objectief ten nadele van de Klant strekt, mits de opzegging vóór de ingangsdatum
van de wijziging door Skylinq is ontvangen.
11.3 De volgende wijzigingen worden niet aangemerkt als een wijziging in de zin
van artikel 11.1 en vormen derhalve geen grond voor opzegging:
zijn (“neutrale wijzigingen”);
door de overheid vastgestelde regeling of maatregel of een voor de branche
relevante gerechtelijke uitspraak;
bepaalde in artikel 6.2;
e. Wijzigingen die in het voordeel van de Klant zijn.
11.4 Skylinq is gerechtigd de technische eigenschappen van de Diensten en
Producten te wijzigen om aan de eisen van de tijd, de stand van de techniek
of haar contractuele of wettelijke verplichtingen te blijven beantwoorden.
Dit kan als gevolg hebben dat Producten na een bepaalde tijd niet meer compatibel
zijn met alle Televisiediensten en vervangen moeten worden. Klanten
hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging.
Artikel 12. Persoonlijke gegevens
12.1 Skylinq verwerkt, als verantwoordelijke voor de verwerking, en met
inachtneming van de toepasselijke privacy wetgeving in Luxemburg, persoonsgegevens
die haar door de Klant of door zijn gebruik van de Diensten en
Producten (inclusief de gegevens vermeld in artikel 12.2) worden verstrekt.
Skylinq verwerkt deze persoonsgegevens in het kader van:
– bestellingen van Diensten en/of Producten;
– kredietwaardigheidscontroles, bestrijding van fraude en wanbetaling;
– de uitvoering van de Diensten;
– facturering;
– beheer van informatie verstrekt door de Klant;
– verwerking van de door de Klant gestelde vragen;
– fraudebestrijding;
– marktonderzoek;
– het beheer van gegevens met betrekking tot de Klanten en klantgroepen;
– (direct)marketing doeleinden; en
– om aan de Klant andere Diensten of Producten voor te stellen.
12.2 In het kader van de Internet- en Telefoniediensten verwerkt Skylinq,
als verantwoordelijke voor de verwerking, verkeersgegevens van de Klant,
en meer bepaald:
– de identificatie van de oproeplijn;
– de totale aantal voor de berekeningsperiode aan te rekenen eenheden;
– de identificatie van de opgeroepen lijn;
– het type, tijdstip van aanvang en de duur van de oproep of de verzonden
hoeveelheid gegevens;
– de datum van de dienst of van de verbinding.
12.3 In het kader van facturering verwerkt Skylinq andere gegevens, zoals
voicelogs, en gegevens betreffende betalingen, zoals vooruitbetalingen,
betalingen in termijnen, afsluitingen en aanmaningen.
12.4 Skylinq kan zich op derden beroepen om gegevens te verkrijgen die
betrekking hebben op de Klant met als doel ofwel zich te verzekeren van
de juistheid en de volledigheid van de gegevens die vervat zijn in haar databanken,
ofwel om kredietwaardigheidscontrole, bestrijding van fraude en
wanbetaling, marktonderzoeken, marketingacties of direct marketing uit te
(laten) voeren.
12.5 De Klant verleent toestemming aan Skylinq om zijn persoons- en
verkeersgegevens op te nemen en te verwerken zoals hierboven bepaald. De
klantenregistratie is slechts toegankelijk voor Skylinq en groepsmaatschappijen
en wordt niet aan derden verstrekt behoudens zoals hierboven
bepaald en in onderstaande gevallen:
rechterlijke uitspraak, tot verstrekking van informatie en/of tot het
medewerken aan aftappen naleven.
wie een Dienst wegens het niet tijdig betalen buiten gebruik is gesteld.
Dit bestand is bestemd om te worden gebruikt door Skylinq en/of
groepsmaatschappijen, in het kader van acceptatie van aanvragen voor
die Diensten.
oog op commerciële en charitatieve doeleinden, mits de Klant daarvoor
uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.
12.6 Skylinq kan, mede door het toepassen van cookies (kleine bestanden
die op de computer van de Klant worden achtergelaten), de persoons- en
verkeersgegevens gebruiken teneinde de Klant aanbiedingen van Skylinq
te doen, mits de Klant aangeeft, op de wijze zoals aangegeven op de Website,
daartegen geen bezwaar te hebben. Voor het gebruik van zgn. functionele of
technische cookies (bijv. voor het onthouden van geplaatste bestellingen
etc.) is geen toestemming van de Klant nodig.
12.7 De Klant die zijn identiteit kan bewijzen heeft recht op inzage in zijn
persoonsgegevens zoals die door Skylinq worden verwerkt, mag de
verbetering daarvan vragen en kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik
van zijn persoonsgegevens met het oog op direct marketing. Voor vragen en/
of opmerkingen in dit verband kan de Klant zich schriftelijk wenden tot de
Skylinq klantenservice.
12.8 Skylinq spant zich in voor een degelijke beveiliging van de Diensten.
Skylinq geeft echter geen garantie voor de aangebrachte beveiliging.
Skylinq is niet aansprakelijk voor enige schade aan de zijde van de
Klant of derden die ondanks de door Skylinq genomen maatregelen
mocht ontstaan.
12.9 Gelet op de aan het gebruik van Internet en e-mail inherente risico’s, kan
Skylinq de vertrouwelijkheid van persoonsgegevens, berichtenverkeer
of overige door de Klant gebruikte of verspreide informatie niet garanderen.
Skylinq is niet aansprakelijk voor enige schade aan de zijde van de
Klant of derden die ondanks de door Skylinq genomen maatregelen
mocht ontstaan.
12.10 Indien de Klant merkt of het vermoeden heeft dat derden zich op oneigenlijke
wijze toegang hebben verschaft tot de Diensten, bijvoorbeeld door het gebruik
van zijn Accountgegevens, dient hij zulks binnen vijf werkdagen per e-mail
aan Skylinq te melden (info@skylinq.nl). Skylinq is niet
aansprakelijk voor eventuele schade die een dergelijk oneigenlijk gebruik
van de Diensten ten gevolge heeft.
12.11 Het van toepassing zijnde privacystatement is gepubliceerd op de Website.
Artikel 13. Verhuizing
13.1 Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de
Klant of het adres waar de Dienst van Skylinq volgens de Overeenkomst
geleverd wordt.
13.2 De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval ten minste 4 weken
vooraf, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website. Alle schriftelijke
en elektronische mededelingen aan het laatst opgegeven woonadres zullen
worden geacht de Klant te hebben bereikt.
13.3 De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Internet- en
Telefonie Diensten te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende
levertijden voor de verbindingen van Skylinq. Deze levertijden
zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de
Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de
Klant abonnementskosten verschuldigd.
13.4 Indien Skylinq niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe
locatie levert, dan zijn de Klant en Skylinq met inachtneming van één
maand, gerechtigd tot opzegging, zonder dat daartoe enige plicht tot schadevergoeding
ontstaat. Wel is Skylinq in dat geval gerechtigd om redelijke
kosten verband houdende met de afsluiting in rekening te brengen. De hoogte
hiervan wordt op de Website bekend gemaakt.
13.5 Skylinq is gerechtigd om terzake van de verhuizing als bedoeld in 13.1
een redelijke kostenvergoeding in rekening te brengen. De hoogte van de
vergoeding wordt op de Website bekend gemaakt.
Artikel 14. Niet-nakoming en aansprakelijkheid
14.1 Indien Skylinq tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar
verplichting(en) uit een Overeenkomst, zal de Klant Skylinq deswege
in gebreke stellen, tenzij nakoming van de betreffende verplichtingen reeds
blijvend onmogelijk is, in welke gevallen Skylinq onmiddellijk in
gebreke is. De ingebrekestelling dient schriftelijk per aangetekende post te
geschieden waarbij aan Skylinq een redelijke termijn van niet minder
dan 30 dagen zal worden gegund om alsnog haar verplichtingen na te komen.
14.2 Skylinq is in geval van een toerekenbare tekortkoming tegenover de
Klant aansprakelijk voor schade voor zover de wet dat bepaalt en met inachtneming
van het hierna bepaalde.
14.3 Skylinq is tegenover de Klant per gebeurtenis of reeks van samenhangende
gebeurtenissen slechts aansprakelijk tot een bedrag gelijk aan
maximaal 2 maal de voor de Dienst door de Klant verschuldigde abonnementsvergoeding,
exclusief BTW, in het lopende kalenderjaar. Per kalenderjaar
is Skylinq tegenover de Klant slechts aansprakelijk tot een bedrag
gelijk aan maximaal 4 maal de voor de Dienst door de Klant verschuldigde
abonnementsvergoeding, exclusief BTW, in het lopende kalenderjaar.
14.4 Voor schadevergoeding geldt een drempelbedrag van 10 Euro voor de Klant, met
dien verstande dat bij overschrijding het drempelbedrag mede wordt vergoed.
14.5 Skylinq is voor het verrichten van informatiediensten niet verder
aansprakelijk dan voor zover dat uit artikel 6:196 sub c BW volgt.
14.6 Skylinq is niet aansprakelijk:
op de Website;
Dienst niet door de Klant is ontvangen noch voor schade die het gevolg
is van gegevens die via het netwerk zijn getransporteerd;
de schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van
Skylinq;.
door apparatuur, programmatuur, interfaces, netwerken, systemen of
telecommunicatielijnen van derden, waaronder begrepen telecomaanbieders
en/of de Klant, welke niet door Skylinq worden beheerd;
14.7 In geen geval is Skylinq aansprakelijk voor gevolgschade en/of
indirecte schade.
14.8 De Klant is in geval van een toerekenbare tekortkoming tegenover Skylinq
aansprakelijk voor schade voor zover de wet dat bepaalt en met inachtneming
van het hierna bepaalde.
14.9 Onder schade als bedoeld in het vorige lid valt eveneens schade als gevolg
van tenietgaan, verlies of beschadiging van door Skylinq aan de Klant
ter beschikking gestelde Producten.
14.10 De Klant vrijwaart Skylinq tegen aanspraken van derden op vergoeding
van schade, voor zover deze aanspraak is gegrond op het gebruik dat van de
Dienst is gemaakt en/of het de inhoud van de verzonden gegevens betreft.
Artikel 15. Overmacht
15.1 Een tekortkoming in de dienstverlening kan Skylinq niet worden toegerekend,
indien zij niet te wijten is aan zijn schuld, noch krachtens wet,
rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening
komt (overmacht). In geval van overmacht, vervalt de verplichting van
Skylinq tot nakoming van de Overeenkomst. Skylinq is dan geen
schadevergoeding verschuldigd. De opschorting geldt voor de duur van de
overmacht. Skylinq is gehouden aan de Klant een met de duur van de
verstoring evenredige restitutie te geven van de abonnementsvergoeding,
tenzij dit redelijkerwijs, met in achtneming van duur en omstandigheden,
niet van haar kan worden gevraagd.
15.2 Gevallen van overmacht kunnen zijn tekortkomingen in de nakoming door
Skylinq als gevolg van bijvoorbeeld uitval van stroomvoorziening aan
zijn zijde, of tekortkomingen in het netwerk van een derde.
15.3 Wanneer Skylinq wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een
periode langer dan drie maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan
voldoen, zijn zowel Skylinq als de Klant bevoegd het Abonnement
door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen.
Artikel 16. Kosten
16.1 Voor het verrichten van administratieve handelingen op verzoek van de Klant
door Skylinq is de Klant steeds een kostenvergoeding verschuldigd,
zoals bij registratie, activering, verhuizing, en heraansluiting. Bij het
aangaan van een Abonnement is de Klant tevens een activeringsvergoeding
verschuldigd zoals vermeld op het (electronische) inschrijfformulier.
Artikel 17. Klantenservice en klachten
17.1 Een Klant die telefonisch met de Skylinq klantenservice contact
opneemt, kan worden geconfronteerd met een wachttijd. De kosten van dit
telefoongesprek komen voor rekening van de Klant.
17.2 Klachten over de uitvoering van het Abonnement moeten volledig en duidelijk
omschreven worden ingediend bij Skylinq zo spoedig mogelijk doch
in ieder geval binnen een termijn van 2 weken nadat de Klant de gebrekkige
uitvoering van de Dienst heeft ontdekt bij de Skylinq klantenservice.
Skylinq zal hierop passend en tijdig reageren. Niet tijdig indienen van
de klacht kan tot gevolg hebben dat de Klant zijn rechten terzake verliest.
Artikel 18. Geschillen
18.1 Behoudens het bepaalde in artikel 12.1, is op de Overeenkomst en deze
Voorwaarden Nederlands recht van toepassing.
18.2 Geschillen tussen de Klant en Skylinq over totstandkoming of de
uitvoering van Overeenkomsten met betrekking tot door Skylinq te
leveren of geleverde Diensten en Producten, kunnen zowel door de Klant
als door Skylinq aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie
Elektronische Communicatiediensten (“Geschillencommissie”).
Informatie over het aanhangig maken van geschillen kan worden gevonden
op www.degeschillencommissie.nl.
18.3 Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant zijn klacht eerst bij Skylinq tijdig, volledig
en duidelijk heeft ingediend. Als de klacht niet in goed onderling overleg
tussen de Klant en Skylinq kan worden opgelost, dan kan het geschil
tot drie maanden na het ontstaan daarvan bij de Geschillencommissie aanhangig
worden gemaakt.
18.4 De Geschillencommissie behandelt geschillen met inachtneming van de
bepalingen van het voor haar geldende reglement. Voor de behandeling van
een geschil is een vergoeding verschuldigd. De beslissingen van de Geschillencommissie
geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies.
18.5 Wanneer de Klant een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie,
is Skylinq aan deze keuze gebonden. Indien Skylinq een geschil
aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de Klant vragen
zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Skylinq
kondigt daarbij aan dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn
vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
18.6 Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie
is bevoegd van geschillen kennis te nemen.
Artikel 19. Kennisgevingen
19.1 Alle kennisgevingen, annuleringen en ontbindingen, die de Klant aan
Skylinq wenst te doen of dient te doen op grond van deze Voorwaarden,
dienen schriftelijk, binnen een termijn van 2 weken na het ontstaan/ kennisnemen
van de feiten en/of omstandigheden waarop de klacht is gebaseerd en/
of de kennisneming betrekking heeft, te worden gedaan. Deze kennisgevingen
dienen te worden verzonden ter attentie van de Skylinq klantenservice,
zoals op de Website vermeld.
Artikel 20. Overdracht en doorlevering
20.1 Skylinq is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst
geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een derde.
20.2 Het Abonnement is persoonlijk en de Klant is niet gerechtigd de rechten en
verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder
schriftelijke toestemming van Skylinq.
20.3 De Klant mag de diensten die hij op grond van het Abonnement afneemt, niet
aan derden doorleveren of derden gebruik laten maken van die Diensten tenzij
dat gebruik maken plaatsvindt binnen de eigen privé-sfeer van de Klant.
Artikel 21. Slotbepalingen
21.1 Indien een bepaling uit deze Voorwaarden of uit een Overeenkomst nietig
blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Voorwaarden/ Overeenkomst
aan.
21.2 Op van deze Voorwaarden afwijkende en/of aanvullende bedingen kan door
de Klant slechts een beroep worden gedaan indien en voor zover die zijn
opgenomen in een schriftelijke overeenkomst met Skylinq. In een
dergelijk geval prevaleert de afwijkende/ aanvullende bepaling boven hetgeen
is bepaald in deze Voorwaarden.
21.3 Deze Voorwaarden zijn te raadplegen via de Website. De Voorwaarden
worden door Skylinq op verzoek aan de Klant kosteloos toegezonden.
Artikel 22. Kosten
22.1 Indien de levering van de Internetdiensten door Skylinq wordt gestaakt
en/of opgeschort om een reden die de Klant valt toe te rekenen, wordt de
Klant afsluitingskosten, zoals op de Website vermeld, in rekening gebracht.
22.2 Bij het aangaan van een Abonnement is de Klant een eenmalige registratievergoeding
verschuldigd zoals vermeld op het (electronische) inschrijfformulier.
Hoofdstuk 2 Internet- en Telefoniediensten
Dit hoofdstuk 2 van de Voorwaarden bevat bepalingen die van toepassing zijn op
Internet- en Telefoniediensten.
Artikel 23. Installatie van de Diensten
23.1 Tenzij anders overeengekomen, draagt de Klant zelf zorg voor de benodigde
elektriciteit, (telecom) verbindingen, hardware, (het installeren van) software
en randapparatuur en andere voorzieningen om de indienststelling van de
Diensten mogelijk te maken.
23.2 Tijdens de installatie van de apparatuur kunnen aanpassingen worden aangebracht
in de softwareconfiguratie van de Klant. Skylinq kan niet garanderen
dat alle systeemfuncties en programmatuur van de Klant na installatie
op een juiste wijze functioneren. Skylinq adviseert de Klant daarom
om voorafgaand aan de installatie back-ups te maken van alle (systeem)
bestanden. Skylinq aanvaardt terzake geen enkele aansprakelijkheid.
23.3 Skylinq is niet verplicht de softwareconfiguratie van de Klant bij het
einde van de Overeenkomst in de oorspronkelijke staat terug te brengen.
Artikel 24. Uitvoering van de Diensten
24.1 Skylinq behoudt zich het recht voor de snelheden van haar InternetDiensten
al dan niet tijdelijk te wijzigen.
24.2 Skylinq is gerechtigd de Gebruikersgegevens, de homepage Url en het
e-mail adres van de Klant te wijzigen onder meer in verband met migratie.
Skylinq zal de Klant van een wijziging tijdig op de hoogte stellen en de
Klant de gewijzigde Gebruikersgegevens meedelen.
24.3 Ten aanzien van de Internet Diensten geldt dat Skylinq voor het realiseren
van de verbinding van de Diensten afhankelijk kan zijn van de levertijd die een benodigde
Telecom-operator hanteert. Skylinq behoudt zich het recht voor om de
aanvraag van de Klant te weigeren indien een verbinding niet binnen 35 werkdagen
is opgeleverd dan wel kan worden opgeleverd door de Telecom-operator.
Artikel 25. Gebruikersgegevens
25.1 De Gebruikersgegevens die de Klant van Skylinq ontvangt, blijven
eigendom van Skylinq. Het is niet mogelijk om de Gebruikersgegevens
na beëindiging van het Abonnement te blijven gebruiken.
25.2 Skylinq zendt de Klant de Gebruikersgegevens schriftelijk of via
e-mail toe. Skylinq sluit elke aansprakelijkheid uit ten aanzien van
schade welke mocht ontstaan na de verzending van de Gebruikersgegevens.
Met name is Skylinq niet aansprakelijk voor vermissing, diefstal of
verlies van de Gebruikersgegevens.
25.3 De Klant dient met de Gebruikersgegevens zorgvuldig om te gaan. De Klant
moet verlies, diefstal of misbruik door derden van de Gebruikersgegevens
direct melden aan Skylinq. Tot het tijdstip van melding is de Klant
aansprakelijk voor alle schade, die voortvloeit uit het gebruik dat met de
Gebruikersgegevens wordt gemaakt.
Artikel 26. Administratieve wijzigingen
26.1 Een Klant dient de wijziging van zijn persoonlijke gegevens (inbegrepen
e-mail- en postadres, rekeningnummer en telefoonnummer) tijdig mede te
delen aan de Skylinq klantenservice.
26.2 Het door de Klant gebruikte e-mailadres onder het Skylinq domein,
blijft te allen tijde eigendom van Skylinq. Het is niet toegestaan om het
e-mailadres na beëindiging van het Abonnement te blijven gebruiken.
Artikel 27. Verplichtingen Klant
27.1 De Klant zal alle voor zijn Overeenkomst en de aan hem verschafte Diensten
relevante door Skylinq kenbaar gemaakte verplichtingen, instructies
en beperkingen, zoals neergelegd in deze Voorwaarden en zoals die van tijd
tot tijd door Skylinq op genoegzame wijze aan de Klant worden meegedeeld,
in acht nemen (daaronder zijn ook begrepen instructies m.b.t. het
inloggen, het uitloggen, het in acht nemen van de toegestane hoeveelheid
dataverkeer via zijn homepage, het schonen van informatie etc.).
27.2 De Klant is volledig verantwoordelijk voor het gebruik van de Diensten,
inclusief (onder andere) het gebruik van zijn Gebruikersgegevens, zijn
e-mailadres, de inhoud van zijn e-mailberichten, bijdragen aan discussies en
iedere uiting en alle informatie op zijn homepage. Onrechtmatig en oneigenlijk
gebruik van de Diensten, de bijbehorende hardware, software etc. komt voor
risico van de Klant.
27.3 De Klant dient zich te gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijke
en zorgvuldige Klant en/of internetgebruiker verwacht mag worden en is
verplicht bij gebruik van de Diensten de toepasselijke wettelijke regels en de
Netiquette in acht te nemen. Onder Netiquette wordt verstaan de algemeen
aanvaarde gedragsregels op het Internet zoals vastgelegd in RFC 1855 en
toekomstige aanpassingen hiervan.
27.4 De Klant zal de Diensten niet op enigerlei wijze gebruiken of doen gebruiken
voor onrechtmatige handelingen, het plegen van strafbare feiten en/of voor
handelingen die in strijd zijn met de Netiquette. Hieronder worden onder
meer de volgende handelingen begrepen: het plegen van inbreuk op intellectuele
eigendomsrechten van derden; diefstal; de onrechtmatige en/of strafbare
verspreiding van geheime of vertrouwelijke informatie; de onrechtmatige of
strafbare verspreiding van teksten en/of beeld- en geluidsmateriaal, waaronder
racistische uitingen, kinderporno, crimineel dataverkeer, beledigende uitingen
en zgn. “mailbommen”; computervredebreuk (“hacken”) via de Dienst of het
Internet; vernieling, beschadiging of onbruikbaar maken van systemen of
geautomatiseerde werken en software van anderen; het verspreiden van virussen
of het anderszins opzettelijk verstoren van communicatie of gegevensopslag;
het zich verschaffen van toegang door middel van valse sleutels, valse codes
of valse hoedanigheden.
27.5 Het is de Klant niet toegestaan processen in gang te zetten of te laten voortbestaan,
waarvan hij redelijkerwijs kan vermoeden dat dit Skylinq dan
wel de overige gebruikers van het Internet hindert of het gebruik van de
Diensten nadelig beïnvloedt.
27.6 De Klant mag de Dienst niet gebruiken voor het versturen van spam. Onder
spam wordt verstaan: het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden
e-mail met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd in grote aantallen nieuwsgroepen
op het internet posten van een bericht met dezelfde inhoud en/of het
ongevraagd verzenden van e-mail met een ongevraagde commerciële boodschap.
27.7 De Klant dient zich te houden aan de ‘Fair Use Policy’ voor internet- en
telefoniediensten, zoals gepubliceerd op de Website. In de Fair Use Policy is
het beleid van Skylinq betreffende het redelijk gebruik door de Klant
van dataverkeer vastgelegd. Hierin is onder andere geregeld het recht van
Skylinq om de Diensten te schorsen of te beëindigen, dan wel het recht
om vooruitbetaling te vragen, ingeval van excessief gebruik van de Diensten.
27.8 De Klant verplicht zich jegens Skylinq te voldoen aan de voorschriften
die in verband met de registratie, het gebruik van Internet-netwerknummers
en domeinnamen zijn gesteld door de hiermee belaste instanties en vrijwaart
Skylinq voor enige aanspraak van derden terzake.
27.9 Het is de Klant zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van
Skylinq, niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere
gebruikers, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Diensten.
Uitzondering hierop vormt gebruik binnen de huiselijke kring.
27.10 De Klant zal bij het gebruik van de Diensten de belangen van Skylinq
niet schaden.
27.11 Indien de Klant in strijd handelt met een van de vorige leden van dit artikel
of indien Skylinq redelijkerwijs kan vermoeden dat de Klant met
één van die bepalingen in strijd handelt, is Skylinq gerechtigd hem
onmiddellijk de toegang tot de Diensten te ontzeggen, het Abonnement op
te zeggen en/of andere maatregelen te nemen die Skylinq geraden
voorkomen, zonder dat de Klant aanspraak kan maken op schadevergoeding
terzake, of op restitutie van vooruitbetaalde vergoedingen.
27.12 In geval van een mogelijk faillissement of schuldsanering van een Klant
dient de Klant Skylinq hiervan via haar bewindvoerder dan wel curator
terstond in kennis te stellen.
27.13 De Diensten zijn niet bedoeld voor gebruik in verband met bedrijfsmatige en
zakelijke doeleinden, zoals de uitoefening van een beroep of bedrijf, of de
uitoefening van activiteiten van een commerciële vereniging. Indien de
Klant (een gedeelte van) de Diensten desondanks toch gebruikt voor deze
doeleinden, doet hij dit op eigen risico. Skylinq aanvaardt geen enkele
aansprakelijkheid voor enige schade die een Klant mocht lijden in verband
met een dergelijk gebruik van de Diensten van Skylinq. Skylinq
is in voorkomend geval gerechtigd de dienstverlening met onmiddellijke
ingang te beëindigen, zonder dat Skylinq in verband hiermee enige
(schade)vergoeding aan de Klant is verschuldigd. Reeds door de Klant
betaalde vergoedingen zullen niet worden terugbetaald en reeds door de
Klant verschuldigde maar nog niet betaalde vergoedingen blijven opeisbaar.
Hoofdstuk 3 Internet- en Telefoniediensten
Dit hoofdstuk 3 van de Voorwaarden bevat bepalingen die van toepassing zijn op
Telefoniediensten.
Artikel 28. Telefoniedienst
28.1 Na de totstandkoming van het Abonnement en met inachtneming van
een termijn van 14 werkdagen, zal Skylinq zich redelijkerwijs inspannen
zo spoedig mogelijk de Telefoniedienst (op) te leveren en operationeel
beschikbaar te hebben.
28.2 De Telefoniedienst kan uitsluitend geleverd worden samen met een Internetverbinding,
zoals bepaald en aangeboden door Skylinq (zie hiertoe de Website).
28.3 Skylinq is gerechtigd de technische eigenschappen van de Telefoniedienst
te wijzigen om aan de eisen van de tijd en de stand van de techniek te
blijven beantwoorden.
Artikel 24. Beschikbaarheid Telefoniedienst
29.1 Skylinq streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en kwaliteit
van de Telefoniedienst doch kan terzake geen garanties geven. Kosten voor
vervangende telefonie oplossingen komen derhalve niet voor vergoeding in
aanmerking. De Klant is zich ervan bewust dat de beschikbaarheid en kwaliteit
van de Telefoniedienst mede kan worden bepaald door de beschikbaarheid
en kwaliteit van de verbindingen met het Internet, alsmede van het overige
gebruik dat de Klant gelijktijdig maakt van zijn Internet- aansluiting. Bovenstaande
kan onder andere tot gevolg hebben dat tijdens het downloaden van
(grote) bestanden de kwaliteit van het telefoongesprek nadelig wordt beïnvloed.
Artikel 30. Apparatuur
30.1 De Klant mag slechts gebruikmaken van de Telefoniedienst met telefoonapparatuur
en een Skylinq modem geschikt om gebruikt te worden op
het netwerk van de Telecom-operator. Indien uit onderzoek door Skylinq
blijkt dat klachten van de Klant met betrekking tot de werking van de
Telefoniedienst niet te wijten zijn aan het Telecommunicatienetwerk, kan de
Klant verplicht worden zijn apparatuur ter controle aan Skylinq aan
te bieden. Indien Skylinq vaststelt dat de apparatuur van de Klant de
goede werking van het netwerk verstoort, is Skylinq gerechtigd de
Telefoniedienst voor de Klant onmiddellijk buiten werking te stellen.
Artikel 31. Telefoonnummer
31.1 Ten behoeve van het gebruik van de Telefoniedienst dient de Klant te
beschikken over één of meer nummers. Skylinq kent aan de Klant één
of meer nummers toe tenzij een nummer dat reeds bij de Klant in gebruik is
of een aan hem door de OPTA toegewezen nummer, daarvoor kan worden
geaccepteerd.
31.2 Skylinq is rechthebbende van de door OPTA aan Skylinq toegewezen
nummers. In geval van beëindiging van het Abonnement vervalt
het recht van de Klant op gebruik van het door Skylinq aan de Klant
toegekende nummer en staat het Skylinq volledig vrij het betreffende
nummer aan een derde toe te kennen, tenzij het nummer met inachtneming
van het bepaalde in 33.2 zal worden geporteerd.
Artikel 32. Nummerwijziging
32.1 Skylinq is gerechtigd een nummer te wijzigen in geval van wijzigingen
in het nationale nummerplan of nummer toewijzing door OPTA, alsmede in
geval van wijzigingen in de Telefoniedienst of een Telecommunicatienetwerk
of in andere omstandigheden die naar het oordeel van Skylinq nummerwijziging
noodzakelijk maken. Ten minste drie (3) maanden voordat de
wijziging wordt doorgevoerd zal Skylinq dit aan de Klant kenbaar maken,
behoudens indien omstandigheden noodzaken tot een eerdere wijziging.
Artikel 33. Nummerbehoud
33.1 Skylinq stemt in met het gebruik door de Klant van een nummer dat
door een andere aanbieder van telecommunicatiediensten is verstrekt, indien
dit naar oordeel van Skylinq (technisch) mogelijk is. Skylinq is
gerechtigd terzake kosten in rekening te brengen. Skylinq is voor het
realiseren van het verzoek tot nummerbehoud afhankelijk van de levertijd
die de Telecom-operator hanteert. Skylinq behoudt zich het recht voor
om de aanvraag van de Klant te weigeren indien het nummer niet binnen
35 werkdagen is geporteerd dan wel niet kan worden geporteerd door de
Telecom-operator.
33.2 Skylinq kan instemmen met een verzoek van de Klant om bij het einde
van het Abonnement een bij de Telefoniedienst gebruikt nummer mee te
nemen naar een aansluiting bij een andere telefonie-aanbieder indien dit
naar het oordeel van Skylinq (technisch) mogelijk is. Een verzoek
tot nummerbehoud dient te allen tijde voorafgaande aan het einde van het
Abonnement te zijn ingediend en door Skylinq te zijn geaccepteerd.
33.3 Skylinq kan een verzoek tot nummerbehoud, zoals bedoeld in artikel
33.1en 33.2, weigeren indien dit bijzondere technische aanpassingen van
Skylinq vergt en zolang nummerbehoud niet als onderdeel van de
Telefoniedienst wordt aangeboden.
Artikel 34. Nieuw nummer ingeval van verhuizing buiten regio
34.1 Indien de Klant verhuist naar een locatie gelegen buiten de regio van zijn
huidige nummer, ontvangt de Klant nadat hij Skylinq daar schriftelijk per
post of per e-mail om heeft verzocht, van Skylinq een nieuw nummer.
Artikel 35. Telefoongids / Klant Informatiedienst
35.1 Indien de Klant bij aanmelding van de Telefoniedienst heeft aangegeven
opgenomen te willen worden in een telefoongids of Klant informatiedienst
dan zal Skylinq de gegevens van de Klant ter beschikking stellen aan
de desbetreffende exploitant. Skylinq is niet verantwoordelijk voor
plaatsing of opname in de telefoongids of Klant informatiedienst en
aanvaardt terzake geen aansprakelijkheid. Wijziging in de gegevens als hier
bedoeld kunnen worden doorgegeven aan Skylinq of rechtstreeks aan
de desbetreffende exploitant.
Artikel 36. Gebruik Telefoniedienst
36.1 De Telefoniedienst mag uitsluitend worden gebruikt op het adres zoals
aangegeven door de Klant bij aanmelding.
36.2 De Klant is verantwoordelijk voor al het gebruik dat van de Telefoniedienst
wordt gemaakt via zijn aansluiting, nummer of modem, ook al gebeurt dat
zonder zijn toestemming. Alle gemaakte gesprekskosten zijn voor rekening
van de Klant.
36.3 Onverminderd hetgeen bepaald is in Artikel 36, is het de Klant niet toegestaan
om op welke wijze dan ook bij het gebruik van de Telefoniedienst rechten
van derden te schenden, in strijd met de wet te handelen, onfatsoenlijk te
handelen of schade aan derden of Skylinq te berokkenen.
Artikel 37. Vergoedingen
37.1 De Klant is aan Skylinq de vergoedingen verschuldigd voor de Telefoniedienst
volgens de daarvoor vastgestelde en op de Website gepubliceerde
tarieven. De tarieven voor de Telefoniedienst kunnen bestaan uit eenmalig
verschuldigde bedragen, maandelijks of anderszins periodiek verschuldigde
bedragen en bedragen die afhankelijk zijn van het gebruik van de Telefoniedienst.
37.2 Voor de bepaling van de verschuldigde bedragen als bedoeld in artikel 37.1
zijn uiteindelijk de gegevens van Skylinq beslissend tenzij binnen 30
dagen na notadatum door de Klant wordt aangetoond dat deze gegevens niet
juist zijn.
37.3 De in artikel 37.1 bedoelde eenmalige en periodieke vergoedingen zijn verschuldigd
vanaf de datum dat de Telefoniedienst is geactiveerd. Skylinq
is gerechtigd vooruitbetaling te verlangen van de eenmalig en periodiek
verschuldigde vergoedingen. Gebruiksafhankelijke vergoedingen zijn verschuldigd
vanaf de datum dat ze in rekening worden gebracht.
Artikel 38. Overige
38.1 De Klant is verplicht aan Skylinq gegevens te verschaffen die
Skylinq nodig heeft voor het in stand houden van de goede werking
van de Telefoniedienst waaronder begrepen informatie over aangesloten of
aan te sluiten Randapparaten.
38.2 Skylinq is gehouden om medewerking te verlenen aan volgens de wet
bevoegde instanties tot aftappen.
38.3 Onverminderd het bepaalde in de Voorwaarden, is Skylinq gerechtigd
de levering van de Telefoniedienst (geheel of gedeeltelijk) op te schorten of
onmiddellijk te beëindigen, zonder dat daaruit enige aansprakelijkheid of
schadeplichtigheid voortvloeit, indien de Klant in strijd handelt met het
bepaalde in dit Hoofdstuk 4 of op enige andere wijze enige verplichting
jegens Skylinq niet, niet geheel of niet tijdig nakomt, danwel indien
Skylinq of derden hinder ondervinden als gevolg van de wijze waarop
de Klant gebruik maakt van de Telefoniediensten.
ma t/m vr 10.00 – 17:30
zaterdag 9:00 – 15:00
Skylinq BV
Nijverheidsweg 1a
4695 RC Sint-Maartensdijk